Ik moet bekennen dat ik het de eerste keer dat ik met instant noedels kookte eigenlijk een beetje gênant vond. Het voelde toch een beetje als sjoemelen. En ik denk dat de koken-zonder-pakjes-en-zakjes-liga spontaan uitslag krijgen als ze mijn recept lezen. Maar na een vermoeiende dag vind ik het echt een uitkomst. Groente erbij, vleesje (of vega) erbij en klaar is Kees! En het is dus echt súper lekker! Ik heb dit keer Cambodjaanse wokgroenten gebruikt: een mix van gele wortel, taugé, rode paprika en peultjes. Maar je kunt natuurlijk ook een andere wokgroenten gebruiken. Welke je maar lekker vindt. Of tegenkomt in de supermarkt.

Snelle noodles met wokgroenten en ketjap-kip

Noodles uit een pakje. Groenten erbij, vleesje (of vega) erbij en klaar is Kees! En súper lekker!
Totale tijd: 15 minuten
Gang: Hoofdgerecht
Keuken: Oosters
Trefwoord: Lekker makkelijk, Lekker makkelijk recept, Lekker snel
Porties: 4 porties
calorieën: 523kcal

Ingrediënten
 

  • 800 gram Roerbakgroenten (gele wortel, taugé, rode paprika, peultjes)
  • 300 gram Kipfilet
  • 2 pakjes Instant noodles (groente)
  • 50 ml Ketjap manis
  • 3 eetlepels Gebakken uitjes
  • 2 eetlepels Olijfolie
  • Zout, peper

Bereiding
 

  • Zet alle ingrediënten klaar. Breng water aan de kook in de waterkoker. Neem de gedroogde noodles uit de verpakking en breek ze in stukken in een kom. Doe de bouillonpoeder erover en giet er zoveel kokend water bij tot de noodles nét onder komen te staan. Laat de noodles wellen.
  • Knip of snij de kipfilets in reepjes. Zet een kleine koekenpan op het vuur en giet de ketjap manis erin. Doe, als de ketjap begint te bubbelen, de kipfiletreepjes in de koekenpan en bak de kip rondom gaar en mooi bruin.
  • Verhit een paar eetlepels olijfolie in een wokpan. Wok, als de olie heet is, de wokgroenten op hoog vuur beetgaar in ongeveer 5 minuten.
  • Giet het overtollige vocht van de noodles af en roer de noodles en de kipfiletreepjes met ketjapsaus door de roerbakgroenten.
  • Roer goed door.
  • Schep wat noodles met roerbakgroenten en kip op een bord en strooi er ongeveer een eetlepel gebakken uitjes over.
  • Eet smakelijk!

Voedingswaarde per portie (nog even in het engels)

Sodium: 428mg | Calcium: 54mg | Vitamin C: 22mg | Vitamin A: 10179IU | Sugar: 11g | Fiber: 9g | Potassium: 702mg | Cholesterol: 48mg | Calories: 523kcal | Trans Fat: 1g | Saturated Fat: 6g | Fat: 19g | Protein: 26g | Carbohydrates: 62g | Iron: 2mg
Heb je dit recept al eens geprobeerd?Laat weten wat je er van vond!

Misschien vind je dit ook lekker?

Noodles met roerbakgroenten en biefstuk

Saté-noodles met gerookte kip en spitskool

Vegetarische kipstuckjes met paksoi en mango in sweet chilisaus

Japanse roerbakgroenten met kip in gember-ketjapsaus

Noedelsoep met kip

Vegan Surinaamse bami met peultjes, pulled jackfruit en bamboescheuten

Kip Chow Mein